Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 2004 (Creation)
Level of description
File
Extent and medium
6 digitálních filmů (Matroska, mpeg-4)
Context area
Name of creator
Biographical history
Narozen 1976 v Bratislavě na Slovensku, studium absolvoval na Fakultě architektury Slovenské technické univerzity (1995–2000), na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě (Ateliér volné tvorby Daniela Fischera, 2000–2001) a na Akademii výtvarných umění v Praze (Ateliér intermediální tvorby Miloše Šejna a Ateliér nových médií Michaela Bielického, 2001–2006). V průběhu studia absolvoval rovněž stipendijní pobyt v ateliéru Tonyho Labata na San Francisco Art Institute (2004), později získal několik příležitostí k zahraničním rezidenčním pobytům (2012 – Quinta das Pedras, Figueiras, Portugalsko; 2012 – 47 Sedgwick Rd., Londýn; 2011 – Litløy fyr, Vesterålen, Norsko; 2009 – ISCP, New York). Ve své tvorbě se Labuda soustředí především na práci s médiem instalace a videoartu, častými tematickými okruhy jeho konceptuálně založených prací jsou sexualita, otázka identity nebo komplexnější rámce sociálních interakcí. V roce 2005 byl Labuda nominován na Cenu Oskára Čepana, v roce 2008 se stal laureátem Ceny Jindřicha Chalupeckého. V současnosti se profiluje jako „umělec v post-praxi“ a nadále působí jako člen kolektivu Punctum, který spoluzakládal.
Repository
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
Složka obsahuje autorizované reprezentace a archivní mastery audiovizuálního díla Chewing Gum (2004, autorem Radim Labuda). Filmové soubory se vážou ke třem částem díla – Helix, Torus, Spiral.
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Původním nosičem audiovizuálního díla byly born-digital videa. Zdrojový master první části (Helix) měl snímkovou frekvenci 25 fps, obrazové rozlišení 720 x 576, video kodek DV, audio kodek PCM Big / Signed, 16 bits, 48 kHz, poměr stran obrazu 4:3, obsahoval dvě audio stopy a jeho původní souborový formát byl MPEG-4. Timecode části díla na nosiči byl 00:00:00:00-00:01:48:04. Zdrojový master druhé části (Torus) měl snímkovou frekvenci 25 fps, obrazové rozlišení 720 x 576, video kodek DV, audio kodek PCM Big / Signed, 16 bits, 48 kHz, poměr stran obrazu 4:3, obsahoval dvě audio stopy a jeho původní souborový formát byl MPEG-4. Timecode části díla na nosiči byl 00:00:00:00-00:00:57:16. Zdrojový master třetí části (Spiral) měl stejné technické parametry, původní timecode části díla na nosiči byl 00:00:00:00-00:01:18:10. Nebylo přistoupeno k žádným úpravám v digitálním prostředí. Další prezentace díla je možná v projekčním pásmu (každou část je možné prezentovat samostatně nebo ve formě složeného obrazu) nebo v prostorové instalaci (dílo je možné prezentovat jako triptych na třech oddělených monitorech nebo projekcích, případně kombinovaně; původní instalaci, která byla realizována v galerii Montanelli v roce 2006, není nutné rekonstruovat).
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Notes area
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Place access points
Name access points
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Final
Level of detail
Full
Dates of creation revision deletion
2021-10-27 (vytvoření; Lujza Kotočová)
Language(s)
- Czech